Prezes Urzędu Transportu Kolejowego
- przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków we wtorki, po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym
pod numerem 22 749 14 00
Dyrektor Generalny Urzędu Transportu Kolejowego
- przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków we wtorki, po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym
pod numerem 22 749 14 00
Pracownicy Biura Prezesa w Urzędzie Transportu Kolejowego
- przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy wtorek w godzinach: 14.00 – 17.00
po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym pod numerem 22 749 14 00
Skargi i wnioski są przyjmowane i rozpatrywane według przepisów:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- Rozporządzenie Rady ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (tekst)
Zgodnie z art. 63 §1 Kodeksu postępowania administracyjnego podania (wnioski, skargi, żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) mogą być wnoszone do Urzędu Transportu Kolejowego:
- pisemnie, telegraficznie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej utworzoną na podstawie ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Podanie powinno zawierać co najmniej:
- wskazanie osoby, od której pochodzi,
- jej adres,
- żądanie,
a także
- spełniać inne wymagania ustalone w przepisach szczególnych.
Podania należy nadsyłać na adres:
Urząd Transportu Kolejowego
Al. Jerozolimskie 134
02-305 Warszawa
tel.: +48 22 749 14 00
fax.: +48 22 749 14 01
lub za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ESP):
/UTK/skrytka
/UTK/SkrytkaESP
Można również składać je osobiście w siedzibie Urzędu.
Kierowane do Urzędu podania przekazywane są - w celu ich rozpatrzenia - do właściwych merytorycznie departamentów. Sprawy załatwiane są w kolejności wyznaczonej przez datę wpływu do Urzędu kompletnej dokumentacji.
Obsługa osób mających trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się