CZĘŚĆ A: Realizacja najważniejszych celów w 2017 r.*
(w tej części sprawozdania należy wymienić cele wskazane w części A planu na rok, którego dotyczy sprawozdanie)
Lp. |
Cel |
Mierniki określające stopień realizacji celu[1] |
Najważniejsze zadania służące realizacji celu[2] |
Najważniejsze podjęte zadania służące realizacji celu5 |
||
---|---|---|---|---|---|---|
Nazwa |
Planowana wartość do osiągnięcia na koniec roku, którego dotyczy plan |
Osiągnięta wartość na koniec roku, którego dotyczy sprawozdanie |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1 |
Nadzór nad bezpieczeństwem oraz rynkiem transportu kolejowego poprzez ograniczenie nieprawidłowości funkcjonowania rynku transportu kolejowego. |
Liczba skarg |
96% |
100% |
Ograniczenie nieprawidłowości funkcjonowania rynku transportu kolejowego poprzez:
|
Planowane zadania zostały zrealizowane poprzez stałe monitorowanie i analizę zgłoszeń docierających do Prezesa UTK związanych z bezpieczeństwem ruchu. Podejmowane interwencje były konsekwencją rozpatrzenia skarg |
2 |
Ocena spełnienia wymagań przed dopuszczeniem do uczestnictwa w rynku transportu kolejowego poprzez zapewnienie dostępu do rynku kolejowego podmiotom spełniającym wymogi. |
Liczba nadanych uprawnień do liczby złożonych wniosków |
86% |
82% |
Ocena spełnienia wymagań przed dopuszczeniem do uczestnictwa w rynku transportu kolejowego, poprzez:
|
Planowane zadania zostały wykonane zgodnie ze złożonymi wnioskami, poprzez prowadzenie postępowań oraz realizację spraw dotyczących zapytań |
3 |
Weryfikacja spełnienia wymagań umożliwiających zapewnienie spójności |
Liczba autoryzacji typów wyrobów wydanych do liczby złożonych wniosków |
85% |
83% |
Weryfikacja spełniania wymagań umożliwiających zapewnienie spójności
|
Zadania zostały zrealizowane poprzez prowadzenie postępowań administracyjnych w planowanych obszarach. Obniżenie wartości miernika jest spowodowane wpływem (w okresie od września do grudnia 2017 r.) wniosków szczególnie skomplikowanych i zawierających obszerny materiał dowodowy, które nie zakończyły się w 2017 r. Wnioski te dotyczyły wydania zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji podsystemu strukturalnego lub określenia, czy uzyskanie takiego zezwolenia będzie niezbędne dla podsystemu po modernizacji. |
4 |
Nadzór nad działalnością podmiotów rynku kolejowego poprzez zapewnienie funkcjonowania na rynku transportu kolejowego podmiotów spełniających wymogi prawa. |
Liczba podmiotów skontrolowanych (posiadających autoryzację lub certyfikat bezpieczeństwa/ ECM) do liczby wszystkich podmiotów (posiadających autoryzację lub certyfikat bezpieczeństwa/ECM) (%). |
78% |
93% |
Nadzór nad działalnością podmiotów rynku kolejowego sprawowany poprzez:
|
Planowane zadania zostały zrealizowane poprzez działania kontrolne związane
|
5 |
Nadzór nad rynkiem wyrobów przeznaczonych dla kolejnictwa poprzez zapewnienie stosowania na rynku transportu kolejowego wyrobów spełniających wymogi prawa(zarówno podlegających przepisom prawa krajowego jak i europejskiego). |
Liczba skontrolowanych wyrobów stosowanych |
60% |
55% |
Nadzór nad rynkiem wyrobów przeznaczonych dla kolejnictwa:
|
Planowane zadania zostały zrealizowane poprzez wykonanie kontroli wyrobów podlegających przepisom prawa europejskiego do wszystkich skontrolowanych wyrobów wynikających z planu nadzoru. Z uwagi na indywidualny charakter kontroli, podczas której dokonuje się weryfikacji oraz indywidualnie określa się liczbę wyrobów podlegających kontroli, osiągnięto niższą wartość miernika. Jednakże osiągnięta wartość wskazuje na osiągnięcie zamierzonego celu jakim jest objęcie nadzorem wyrobów stosowanych w kolejnictwie, w proporcjach zapewniających nacisk na weryfikację spełnienia wymagań nałożonych przez europejskie akty prawne w zakresie zgodności wyrobów z zasadniczymi wymaganiami. |
6 |
Regulacja dostępu do infrastruktury kolejowej poprzez zapewnienie dostępności do infrastruktury przy zachowaniu zasad niedyskryminacji. |
Liczba uregulowanych nieprawidłowości (problemów) |
75% |
88% |
Regulacja dostępu do infrastruktury kolejowej:
|
Planowane zadania zostały zrealizowane poprzez prowadzenie postępowań administracyjnych i rozpatrywanie skarg, a także przez udzielanie odpowiedzi na zapytania od podmiotów rynku. |
7 |
Ochrona praw pasażerów w poprzez zrównoważenie relacji pasażer-przewoźnik. |
Liczba interwencji UTK w wyniku których uznano prawo pasażera (skarga, reklamacja) |
70% |
73% |
Ochrona praw pasażerów
|
Planowane zadania zostały zrealizowane poprzez prowadzenie działań dotyczących skarg i reklamacji, których skutkiem było pozytywne rozstrzygnięcie problemu, bądź też udzielenie stosownych wyjaśnień |
Warszawa, ……………………2018 r.
|
......................................................................................................................................... Podpis ministra/kierownika jednostki |
[1] Należy podać co najmniej jeden miernik. W przypadku gdy cel jest ujęty w budżecie zadaniowym na rok, którego dotyczy plan, należy podać przypisane celowi mierniki wskazane w tym dokumencie
[2] W przypadku gdy wskazany cel jest ujęty w budżecie państwa w układzie zadaniowym na rok, którego dotyczy plan, należy podać wszystkie podzadania budżetowe wymienione w tym dokumencie służące realizacji tego celu.
5 W przypadku gdy wskazany cel był ujęty w budżecie państwa w układzie zadaniowym na rok, którego dotyczy sprawozdanie, należy podać wszystkie podjęte podzadania służące realizacji celu.
* Mierniki określające stopień realizacji celu zostały dostosowane do celów i zadań określonych w budżecie zadaniowym Urzędu Transportu Kolejowego na 2017 r.